Kapsam - İçerik

Etkinlik 5 günlük bir periyotta ve 44 saati teorik, 11 saati uygulama olarak planlanmıştır.

Bu anlamda etkinilğin içeriği teorik (giriş ve içerik dersleri), uygulama/atölyeler ve örenci sunumları (20 şer dakikalık gün sonlarında) olarak üç kategoride değerlendirilebilir.

1. Teorik Dersler

1.1.Giriş Dersleri

“Çocuğun Gelişimsel Sürecinde Edebiyat”

“Çağdaş Çocuk Yazınında Süreli Yayınlar”

“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Duyarlı Konular”

“Türkçe Öğretiminde Çocuk Öyküleri Üzerine Görevler”

“Çocuk Yazını ve Drama”

 

1.2.İçerik Dersleri

“Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Okur Dostu Metin Değerlendirme Rubriğine Göre Değerlendirilmesi”

“Geleneksel Metinlerin Çocuğa Göreliği Üzerine Karşılaştırmalı Çözümlememler”

“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Teması”

“Derlem Dilbilim ve Türk Çocuk Yazını Derlemi”

“Derlem Dilbilim ve Türk Çocuk Yazını Uygulamaları”

“Türk Çocuk Yazını Üzerine ileri Uygulamalar”

“Çocuk Edebiyatında Görseller”

“Öğretim Ortamının Estetik Uyaranı: Karikatür ile Görsel Metinden Yazınsal Metne Metinlerarası İlişki”

“Dünden Bugüne Çeviri Çocuk ve Gençlik Edebiyatı”

“Türk Çocuk Yazınında Sözdizimsel Nitelikler”

“Türk Yazın Dilinde ‘çocuk’ Sözlükbirimi Üzerine Sözlükbirimsel Bir Uygulama”

2.Uygulama/Atölye Dersleri

“Çocuk Öyküleri Üzerine Metindilbilimsel Çözümlemeler”

“Drama ve Çocuk Yazını Uygulamaları”

“Çocuklar için Metin Üretmeye Dönük Yaratıcı Yazma Uygulamaları”

“Çocuk Okur, Büyük Düşünür”

“Çocuk Yazınında Anlam Tercihleri Üzerine Karşılaştırmalı Çözümlemeler”

3.Katılımcı Sunumları

(Bu kategoride öncelikli olarak 112K479 nolu projeden üretilmiş tez ve yayınlar sunulacaktır. Katılımcılar arasından sunum yapmak isteyenlerin sunumları da programda yer verilecektir.)