Etkinliğin Amacı

2013-2015 yılları arasında 112K479 nolu ve “Bir Özel Alan Derlemi Olarak Türk Çocuk Yazını Derlemi ve Türk Çocuk Yazını Üzerine İleri Uygulamalar” başlıklı Tübitak destekli 1001 Ulusal araştırma projesi yürütülmüş ve başarıyla tamamlanmıştır. Projeyle Türk Çocuk Yazını üzerine bugüne kadar yapılabileceklerin üst sınırı derlem dilbilim yöntemi kullanılarak çizilmiştir. Önerilen yaz okulunun en belirgin amacı söz konusu projenin yöntem ve uygulama aşamalarını lisans üstü öğrencilerle paylaşmak ve konu üzerine araştırmacı adaylarının bilgi ve birikimlerini, Türkçe öğretiminde diğer çalışma konularıyla kıyasladığında üzerinde durulması ve yeni bilimsel veriler üretilmesi konusunda araştırmacı adaylarının konuya ilgilerini arttırmaktır.

Bu çerçevede doğrudan projenin kendisinin aktarılmasından önce Türk Çocuk Yazını üzerine temel bilgilerle de araştırmacı adaylarını donatmak önerilen yaz okulunun amaçları arasındadır. Bu bağlamda önerilen yaz okulunda:

“Çocuğun Gelişimsel Sürecinde Edebiyat”

“Çağdaş Çocuk Yazınında Süreli Yayınlar”

“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Duyarlı Konular”

“Türkçe Öğretiminde Çocuk Öyküleri Üzerine Görevler”

“Çocuk Yazını ve Yaratıcı Drama”

başlıkları taşıyan genel içerikli ve ön bilgiler niteliğinde olan konuların yanında bu ön bilgilerin üzerine inşa edilebilecek nitelikte:

“Çocuk Yazınında Anlam Tercihleri Üzerine Karşılaştırmalı Çözümlemeler”

“Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Okur Dostu Metin Değerlendirme Rubriğine Göre Değerlendirilmesi”

“Geleneksel Metinlerin Çocuğa Göreliği Üzerine Karşılaştırmalı Çözümlememler”

“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Konusu”

“Derlem Dilbilim ve Türk Çocuk Yazını Derlemi”

“Türk Çocuk Yazını Üzerine İleri Uygulamalar”

“Çocuk Yazınında Anlam Tercihleri Üzerine Karşılaştırmalı Çözümlemeler”

“Çocuk Öyküleri Üzerine Metindilbilimsel Çözümlemeler”

“Çocuk Edebiyatında Görseller”

“Öğretim Ortamının Estetik Uyaranı: Karikatür ile Görsel Metinden Yazınsal Metne Metinlerarası İlişki”

“Türkçe Öğretiminde Çocuk Öyküleri Üzerine Görevler”

“Türk Çocuk Yazınında Sözdizimsel Nitelikler”

“Türkçede ‘çocuk’ Sözlükbirimi Üzerine Sözlükbirimsel Bir Uygulama”

başlılarını taşıyan ve bir kısmı atölye/uygulama çalışmalarıyla zenginleştirecek nitelikli ders içerikleri katılımcı lisans üstü öğrencilere sunulacaktır.